czwartek, 23 grudnia 2010

Elancyl- Sposób na wyszczuplenie

Indywidualny program wyszczuplający
W dążeniu do idealnej harmonii ciała i duszy ELANCYL opracowuje specjalne produkty wyszczuplające dostosowane do biorytmów Twojego ciała. Dzięki nim zachowasz równowagę i urodę ciała, nawet w miarę upływu lat i kolejnych etapów życia, zgodnie z Twoimi oczekiwaniami i potrzebami.

Chronobiologia a wyszczuplanie

Każda komórka naszego ciała posiada własny rytm określany mianem „biorytmu". Komórka nie może bowiem wykonywać wszystkich swoich funkcji związanych z jej metabolizmem, regeneracją i budową równocześnie. Każdemu zadaniu przypisany jest konkretny czas. To zjawisko dotyczy również naszych komórek tłuszczowych (adypocytów): na wzór mikrofabryki, każda komórka tłuszczowa aktywnie funkcjonuje w idealnie regularnym rytmie przez cała dobę. Zaobserwowano, że poranne godziny sprzyjają procesowi uwalniania tłuszczów (lipolizie), natomiast godziny wieczorne magazynowaniu tłuszczów (lipogenezie). Z tej właśnie przyczyny należy stosować produkty, których działanie wyszczuplające jest zgodne z wewnętrznymi rytmami.
W pielęgnacyjnych produktach czasoprogramowanych substancje czynne są uwalniane w najkorzystniejszym momencie w ciągu dnia, stymulując naturalne procesy „wyszczuplające" organizmu: pobudzają spalanie tłuszczów rano i ograniczają ich naturalne magazynowanie wieczorem.


Dr LAFONTAN, dyrektor naukowy w Inserm (Państwowy Instytut Zdrowia i Badań Medycznych), który od ponad 20 lat prowadzi prace badawcze poświęcone biologii ludzkie tkanki tłuszczowej, problemom nadwagi i otyłości oraz rytmom biologicznym, gorąco poleca przestrzeganie naszych biorytmów dla uzyskania optymalnych rezultatów, dla dobra naszego zdrowia i odzyskania równowagi.

„Tylko kompleksowe podejście może zapewnić trwały efekt kuracji wyszczuplającej. Zasady chronobiologii obowiązują w zakresie odżywiania, aktywności fizycznej, a nawet masaży i czynnik „odpowiedniego momentu" odgrywa zasadniczą rolę: działania zwalczające tłuszcze powinny następować w momencie, gdy komórka w naturalny sposób je eliminuje".

Chronobiologia w praktyce

Ćwiczenia fizyczne w odpowiednim momencie:
Rano, przed śniadaniem, ćwiczenia fizyczne przynoszą najlepszy efekt, gdyż między godziną siódmą i ósmą zwiększa się wydzielanie kortyzolu (hormonu aktywności), adrenaliny i noradrenaliny (hormonu wysiłku i stresu).
Aktywność fizyczna jest zalecana w połowie dnia między jedenastą i trzynastą, przed obiadem.
Wieczorem należy ćwiczyć między osiemnastą i dziewiętnastą, przed kolacją, najlepiej lekkostrawną.

Obowiązuje zasada, że nie należy wykonywać ćwiczeń fizycznych po posiłkach, ponieważ wydzielanie insuliny po jedzeniu hamuje proces spalania tłuszczów i aktywność fizyczna jest dużo mniej wydajna.

Warto pamiętać o masażach.
Masaże nie tylko przynoszą odprężenie i poprawiają samopoczucie lecz przede wszystkim mają skuteczne działanie lecznicze w zależności od rodzaju masażu. Wybór odpowiedniego rodzaju masażu jest bardzo istotny.
Relaksujący? Stymulujący? Masaż głowy, pleców, kończyn dolnych? Wybor należy do Ciebie!

Dieta dostosowana do pory dnia.
  • Aby się dobrze odżywiać i nie przybierać na wadze należy przestrzegać równowagicyklu magazynowania i spalania tuszczów, regulowanego przez insulinę stanowiącą kluczowy hormon gromadzenia zapasów tłuszczowych.
  • Najważniejsza zasada to trzy posiłki dziennie o stałych porach. Kontrola wagi ciała wymaga przestrzegania godzin posiłków, gdyż zaburzenie naturalnych rytmów organizmu na skutek podjadania między posiłkami wywołuje za każdym razem wydzielanie insuliny, która przyczynia się do magazynowania tłuszczów.
  • W godzinach porannych spalanie tłuszczów jest bardziej intensywne. Możemy więc pozwolić sobie na energetyczne śniadanie zawierające cukry złożone i lipidy. W pierwszej części dnia należy spożyć od 70 do 80% dziennej porcji żywnościowej.
  • Wieczorem organizm nastawiony jest na magazynowanie, gdyż mechanizmy wydalania ulegają spowolnieniu. Posiłek nie powinien być obfity. Należy unikać cukrów i tłuszczów.